Hrana koja će vam momentalno popraviti raspoloženje

Opšte je poznato da se loše raspoloženje leči: čokoladom, sladoledom i ostalim namirnicama, koje u sebi sadrže šećer. Međutim, iako osećaj sreće možete prizvati slasnim burgerom, palačinkama, ovakve namirnice izazivaju privid i trenutni osećaj zadovoljstva.

Ovakva hrana koja se teško vari, dugoročno ne nosi ništa pozitivno, kako za vaše telo, tako i za um. Vaše telo je „srećno“ kada prima kvalitetne nutrijente.

Da bi vam raspoloženje bilo stabilno, i nivo šećera bi trebalo da bude stabilan. To znači ishranu sa malo dodatog šećera, kombinovanu sa dovoljno proteina, masti i vlakana.

Sve vrste peciva bi trebalo izbaciti iz jutarnjeg obroka upravo zato što naglo podižu šećer u krvi, što u narednih nekoliko sati dovodi do naglog pada, a samim tim i do nervoze i mrzovolje.

Doručak za srećan dan u kojem ste raspoloženi trebalo bi da se sastoji od proteina iz mleka, jogurta, jaja ili putera od kikirikija, žitarica i voća.

Za ručak: Losos je bogat aminokiselinom triptofanom koja direktno pomaže stvaranje serotonina, našeg hormona sreće. Nalazimo ga i u bananama, baš kao i vitamin B, stoga ovo voće nastojte jesti barem nekoliko puta nedeljno. Takođe, orašasti plodovi i razne semenke (poput onih lanenih) sadrže veliku količinu minerala i dobrih masnoća.

Pečurke su bogate selenom, a studija je pokazala da nedostatak ovog minerala u organizmu pospešuje depresuju. Takođe, pečurke su jedini prirodni izvor vitamina D koji ima pozitivan učinak u podizanju raspoloženja i dobre volje.

CRNA ČOKOLADA – Biće vam dovoljno da samo pomislite na crnu čokoladu i osmeh će se pojaviti na vašem licu, što istraživanja i potvrđuju i otkrivaju da čokolada zaista ima efekat u popravljanju raspoloženja. Studija je pokazala da svakodnevno konzumiranje crne čokolade posle dve nedelje beleži smanjen nivo stresa u organizmu.

Stoga trudite se da kad god možete izbegnete čips, kikiriki, ali i margarin, gazirana pića i peciva iz pekare, jer su dokazano neprijatelji dobrog raspoloženja.

Foto: alenkasm/Bigstockphoto

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *