Tržište nosivih uređaja raste zahvaljujući pametnim satovima i slušalicama

Kompanija IDC sprovela je još jedno istraživanje tržišta nosivih uređaja, ovaj put za četvrti kvartal prošle godine. U poslednjem kvartalu prošle godine tržište nosivih uređaja raslo je za 31,4%, a glavni pokretač rasta su osim pametnih satova bile i slušalice sa funkcijama glasovnih asistenata kao što su Apple-ove AirPods slušalice i Google-ove Pixel Buds slušalice.

Isporuke pametnih satova u poslednjem kvartalu godine rasle su za 55,2% na godišnjem nivou te sada čine 34,3% čitavog tržišta nosivih uređaja. Pametne narukvice zahvaljujući kompanijama kao što su Xiaomi, Huawei i Fitbit čine 30% tržišta nosivih uređaja, dok slušalice zauzimaju 21,9% tržišta (rast od 66,4% na godišnjem nivou).

Što se tiče proizvođača, tržištem dominira Apple sa 16,2 miliona isporučenih proizvoda (od toga 10,4 miliona Apple Watch-eva, a ostalo su AirBuds i Beats slušalice). Drugo mesto je zauzela kompanija Xiaomi najviše zahvaljujući Mi Band 3 narukvici koja čini 30% svih isporučenih pametnih narukvica u poslednjem kvartalu prošle godine.

Kompanija Huawei je zabeležila rast od 43% na tržištu pametnih telefona te 248,5% u sektoru nosivih uređaja zahvaljujući proizvodima kao što su Watch GT i FreeBuds 2 Pro (strategija spajanja pametnih satova i pametnih telefona).

Američka kompanija Fitbit ostvarila je uspeh zahvaljujući svojem Charge 3 modelu te ulasku na američko tržište zdravstvenih proizvoda. Na petom mestu nalazi se kompanija Samsung sa 4 miliona isporučenih uređaja pri čemu značajnu ulogu ima novi Galaxy Watch, ali i stariji modeli kao što je Gear S3.

Izvor: itvesti
Foto: Bigstock- Tirachard Kumtanom

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *