Chrome dobija grupisanje tabova i blokiranje „teških“ oglasa

Internet browser Chrome u svojoj beta verziji je dobio mogućnost koja će uskoro postati dostupna i u redovnoj, stabilnoj verziji – grupisanje tabova. Ova je opcija dugo vremena provela na listi želja brojnih korisnika koji u Chrome-u stalno imaju otvoren veliki broj kartica i teško se u njima snalaze, pa su im Google-ovi developeri odlučili pomoći u tome i odgovoriti na njihove zahteve.

Grupisanje tabova neće se odvijati automatski, već na zahtev samog korisnika. On će morati da pokrene grupisanje tako da desnim klikom iznad željenog taba otvori padajući meni i smesti ga u neku od grupa. Grupe će moći da budu nazivane prema želji i označavane, na primer, emojijima, za lakše snalaženje među njima.

 
Oni koji nisu skloni beta verzijama u stabilnoj korisničkoj verziji Chrome-a će ovu mogućnost početi da dobijaju postupno, počevši od sledeće nedelje, poručili su iz Google-a.

Druga zanimljiva opcija koju će Chrome dobiti u skorijoj budućnosti jeste najavljeno automatsko blokiranje „teških“ oglasa. Ono bi trebalo da smanji opterećenje računara koje „vrti“ Chrome i njegove internet veze na način da detektuje oglase na web stranicama koji su preterano zahtevni u pogledu resursa.

Oni mogu biti slučajno takvi, ili pak namerno – na primer, ako rudare kriptovalute ili šire neki maliciozni sadržaj. Jednom kada Chrome ubuduće primeti da je oglas, s kojim korisnik nije imao interakciju, samostalno zauzeo glavni thread CPU-a (preko 60 sekundi ukupno ili preko 15 sekundi u komadu), ili da koristi preko 4 megabajta mrežnog saonbraćaja, isti će automatski biti blokiran.

Korisniku će se o tome umesto oglasa prikazati okvir obaveštenja o blokiranju sadržaja koji preterano opterećuje sistem. U stabilnoj verziji Chrome-a ova funkcionalnost će postupno zaživeti počevši od avgusta.

Izvor: itvesti
Foto: Bigstock/ bigtunaonline

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *