Viber prekida poslovne odnose sa Fejsbukom

Rakuten Viber, jedna od vodećih aplikacija za razmenu poruka i besplatnu i bezbednu komunikaciju na svetu, objavila je da prekida sve poslovne odnose sa Fejsbukom. Aplikacija će ukloniti Facebook Connect, Facebook SDK i GIPHY – kao i obustaviti zakup reklamnog prostora na ovoj platformi društvenih mreža – time podržavši sve masovniji pokret #StopHateForProfit („Prekinite mržnju radi profita“) sa ciljem bojkotovanja spomenutog tehnološkog džina.

Podstaknuti protestima pokrenutim širom SAD tokom proteklih nedelja, grupacija čije su članice šest organizacija – a među njima „Liga protiv prezira“ (Anti-Defamation League) i „Nacionalna asocijacija za napredak osoba obojene puti“ (NAACP) – apelovala je na kompanije koje se reklamiraju na Fejsbuku da obustave zakup reklamnog prostora na ovoj društvenoj mreži tokom meseca jula, kao odgovor na izostanak konkretnih mera i aktivnosti kompanije u zaštiti korisnika platforme od govora mržnje. Niz negativnih događaja, tokom kojeg se odigrao i neslavni skandal sa firmom „Kejmbridž Analitika“ (Cambridge Analytica) kada je spomenuta firma za politički konsalting nezakonito prikupljala i koristila podatke skoro 87 miliona korisnika Fejsbuka, kulminirao je – po Viberu – u ovoj poslednjoj aferi sa govorom mržnje. U tom smislu, Viber je odlučio da se solidariše sa ciljevima pokreta #StopHateForProfit i nadalje prekine sve poslovne odnose sa Fejsbukom.

Đamel Agaua, globalni generalni direktor Vibera, izjavio je sledeće ovom prilikom: “Fejsbuk nastavlja sa praksom pogrešne interpretacije svoje uloge u savremenom svetu. Kompanija koju odlikuje nemaran odnos prema podacima svojih korisnika i nedostatak privatnosti u njenim aplikacijama, a sada i šokantno odsustvo nužnih mera kojim bi javnost bila zaštićena od nasilnog govora koji ugrožava društveni red i mir – ovim poslednjim ispadom je otišla predaleko. Mi nismo tumači istine, ali je istina to da mnogi ljudi doživeli neprijatnosti usled neograničenog širenja nasilnog sadržaja – i kompanije jednostavno moraju da se jasno suprotstave ovoj pojavi.“

Aktivnosti čiji će ishod bitii uklanjanje dodirnih tačaka sa Fejsbukom sa aplikacije Viber će biti okončane do početka meseca jula 2020, dok će zakup reklamnog prostora na ovog društvenoj mreži biti obustavljen momentalno.

Izvor: TOPFM/Providence PR
Foto: Bigstock/bigtunaonline

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *