WhatsApp pod pritiskom odlaže politiku deljenja podataka sa Facebook-om

Početkom godine WhatsApp je počeo da najavljuje uvođenje novih pravila privatnosti za svojih dve milijarde korisnika, a za veliku većinu njih to bi značilo i da će ova aplikacija za chat velike količine podataka o njima početi da deli sa Facebook-om. Tamo bi se, pak, ovi podaci monetizovali kroz ciljane oglase i slično, pa je to dovelo do određenog revolta korisnika u celom svetu.

Nova pravila ne donose tako „labavo“ poštovanje privatnosti za korisnike WhatsApp-a u Evropskom privrednom prostoru, ali svakako je je i u Evropi i svetu zabeležen veliki egzodus – milioni ljudi pohrlili su na druge aplikacije i počeli da napuštaju WhatsApp. Kao pobednik je iz ove situacije izišao Signal, koji je i pre važio za najbezbedniju aplikaciju za dopisivanje, kad je reč o privatnosti i podacima o svojim korisnicima koje (za razliku od WhatsApp-a) ne prikuplja.

Ovakav razvoj situacije naveo je WhatsApp na promenu plana. Na svom blogu su u petak objavili kako će „dati više vremena“ za primenu novih pravila. Kako kažu, pojavilo se mnogo dezinformacija koje su izazvale brigu, pa će korisnicima dati malo više vremena da razumeju o čemu se radi. Ponovili su kako oni ne mogu da čitaju privatne poruke i da to neće moći da čine ni u budućnosti.

Naglašavaju kako se deljenje podataka isključivo odnosi na kontakte sa raznim kompanijama putem ove aplikacije, ne i na sadržaje drugih razgovora, lokacije i kontakte koje svi žele održati privatnima. Na kraju, iako „se ništa bitno ne menja“, u WhatsApp-u su potvrdili da je novi datum do kojeg će korisnici morati da pristanu na nova pravila korišćenja i politiku privatnosti 15. maj (umesto 8. februara). Ona, kako sada stvari stoje, do tada neće biti izmenjena.

Navala na Signal, usput rečeno, ne jenjava, pa je ova mobilna aplikacija poslednjih dana nekoliko puta imala problema sa skaliranjem sistema. Dosadašnja infrastruktura nije mogla da podnese sve veći broj korisnika koji se putem Signal-a žele dopisivati, pa je znalo dolaziti do prekida u radu ili otežanog slanja poruka, kao i problema sa verifikacijom novih korisničkih naloga.

Izvor: itvesti
Foto: Bigstockphoto/Joe Seer

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *