Režiseri filma Kpop Demon Hunters o šansama za Oskara i mogućem nastavku

Maggie Kang, kreatorka i koproducentkinja filma Kpop Demon Hunters, izjavila je da je „uzbuđena zbog potencijala za nove priče“ koje uključuju animiranu žensku grupu Huntr/x.

Tokom posete Evropi, u razgovoru za BBC, Kang je objasnila da iako „nema zvaničnih detalja o kojima možemo da pričamo“, ona i koproducent Chris Appelhans veruju da „sigurno postoji još mnogo toga što možemo da radimo s ovim likovima u ovom svetu“.

„A šta god da bude, to će biti priča koja zaslužuje nastavak i nešto što i sami želimo da vidimo“, dodala je.

Fenomen koji je oborio rekorde

Kpop Demon Hunters je ove godine postao kulturni fenomen, nadmašivši Squid Game kao najgledaniji naslov u istoriji Netflix-a, sa više od 325 miliona pregleda. Animirani film prati izuzetno uspešan ženski K-pop trio koji održava ogromne koncerte dok pokušava da spasi svet od zlih sila.

U centru radnje nalazi se sukob s muškim bendom Saja Boys, koji su zapravo demoni.

Film je oborio rekorde jedan za drugim. Verzija sa pesmama za pevanje objavljena u bioskopima u avgustu postala je prvi Netflix film koji je zauzeo prvo mesto na američkom box office-u.

Njegova muzika takođe je dosegla vrh američkih singl i album top-lista, postavši prvi soundtrack u istoriji koji je imao četiri pesme istovremeno u američkom top 10 – što čak ni Saturday Night Fever nije postigao.

Anthem filma, Golden, koji izvodi Huntr/x, proveo je osam nedelja na prvom mestu, izjednačivši rekord Sugar Sugar benda The Archies za najduže vreme na vrhu liste kod animiranih izvođača.

Da li Oskari čekaju Golden?

Sada postoji realna nada da bi Kpop Demon Hunters mogao da zablista na Oskarima. Kritičari su oduševljeni, a film drži 95% pozitivnih ocena na Rotten Tomatoes.

Uticajni sajt za predikcije Gold Derby sada ga postavlja kao favorita za najbolji animirani film, ispred Zootopia 2 i Elio.

„Samo ime filma je očigledno mamac za Oskara“, smeje se Chris Appelhans, američki koproducent i deo režiserskog dvojca.

„Pokušali smo da napravimo nešto novo, bilo je stvarno teško i mislim da smo ponosni na rezultat. Ako će to ljudi nagraditi, bilo bi sjajno.“

Druga kategorija u kojoj bi film mogao da bude ozbiljan kandidat je najbolja originalna pesma, gde pravila dozvoljavaju samo tri pesme po filmu. Netflix je već najavio da će hit Golden biti prijavljen za razmatranje, ali šta će biti sa preostale dve pesme?

„Mislim da je Your Idol prava bomba“, kaže Kang o pesmi koju izvode Saja Boys dok hrane duše publike zlom gospodaru Gwi-Ma.

„Ponosni smo na pesmu, ali i na samu sekvencu. Apsolutno smo oduševljeni“, dodaje.

Appelhans je, međutim, na strani Huntr/x i bira pesmu What it Sounds Like.

„Finale je bio tehnički izazov, i u komponovanju i u pripovedanju“, objašnjava. „Napraviti pesmu koja je kulminacija filma, sa mnogo pokretnih delova, a da pritom bude emotivna i oslobađajuća.“

Kang se slaže: „To je jedina pesma zbog koje svaki put kada je čujem, zaplačem. Veoma je emotivna.“

„Nema mesta za Soda Pop?“ pitam u vezi sa zaraznom pesmom Saja Boys.

„Možda bismo mogli da prijavimo četiri?“ smeje se Kang. „Pa prijavimo sve“, nadovezuje se Appelhans.

Letnji uspeh

Appelhans se seća tačnog trenutka u junu kada je shvatio da imaju hit.

„Bila je 2 ujutru, dan nakon premijere filma. Na TikToku u komentarima ljudi savršeno opisuju Rumin emotivni put.“

Bio je oduševljen što su fanovi već duboko povezani s glavnim likom filma.

Kang, koja je rođena u Južnoj Koreji a preselila se u Kanadu sa pet godina, taj proboj vidi nešto kasnije. „Uspešno smo se povezali sa svojom osnovnom publikom, K-pop fanovima i ljubiteljima animacije, a taj demografski segment je brzo prihvatio film.

„Ali tek treće nedelje, grafikon gledanosti se promenio. Bilo je kao: ‘Vau, ovo je čudno.’

„I kroz društvene mreže mogli smo da vidimo sve različite demografske grupe koje su se povezale s filmom.“

Kang veruje da su fanovi ključni za ogroman uspeh filma: „Oni su uzrast koji voli da stvara sadržaj. To je bilo kao besplatno oglašavanje – širili su vest o filmu svuda. Mislim da je to pomoglo da film ima dug vek trajanja.“

Četiri meseca nakon objavljivanja, film je i dalje bio najgledaniji u 19 zemalja, uključujući UK i SAD.

Zvezde K-pop scene Rei Ami, Audrey Nuna i EJAY, koji su glasovi Huntr/x, pojavili su se i u Saturday Night Live (u skeču sa Bad Bunnyjem) i izveli svoj prvi uživo Golden u emisiji Jimmyja Fallona.

„Bili smo tužni što nismo mogli da budemo kod Fallona“, priznaje Kang. „Spavali smo u Parizu. Samo gledati ga kako razgovara sa našim devojkama bilo je čudno. Sada sve deluje stvarnije nego ikada. Ponosna sam na njih.“

Ne anime, ne live-action

Par želi da razjasni da film ne smatra animeom.

„Ne mislimo da smo dovoljno veliki anime fanovi da nas to toliko inspiriše“, objašnjava Kang. „Anime koji volimo su old school, kao Cowboy Bebop i Sailor Moon iz 90-ih.“

Appelhans se slaže: „Bila je to samo inspiracija, uticalo je mnogo korejskih filmaša i K-drama, ali nije dominantno.“

Takođe, odbacuju glasine o live-action adaptaciji filma.

„Postoji toliko elemenata tona i komedije koji su savršeni za animaciju“, kaže Kang. „Teško je zamisliti ove likove u realnom svetu. Previše bi bilo prizemno.“

Appelhans dodaje: „Jedna od čari animacije je da možete kombinovati nemoguće karakteristike. Rumi može biti smešni komičar, pevati, okretati se unazad i slobodno padati kroz vazduh. Radost animacije je koliko daleko možete ići.“

Već su pobedili

Bez obzira na nagrade, Kang kaže da su njihova očekivanja već premašena.

„Cilj je bio da povežemo ljude i približimo ih K-popu“, kaže ona.
„Videti kako ljudi dele emocije zbog ovog filma je predivno. Sve nagrade bi bile super, ali već se osećamo kao da smo pobedili.“

Izvor: Top FM, BBC
Foto: Youtube printscreen

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.