Facebook je saopštio da će od korisnika zahtevati da prihvataju ciljane reklame i oglase kao uslov korišćenja koje nudi kompanija.
Reč je o pomoći u održavanju kompanijinog poslovnog modela netaknutim u velikoj meri i pored novog zakona o zaštiti privatnosti koji Evropska Unija uskoro uvodi.
Od sledećeg mjeseca na snagu stupa zakon EU kojim se obećavaju najveće promene privatnosti još od početka interneta. Kompanije će se tako suočavati sa novčanim kaznama ukoliko budu prikupljale ili koristile lične podatke korisnika bez njihove dozvole.
Rob Sherman, zamenik direktora za privatnost na Facebook-u, rekao je kako će ova društvena mreža od nedelje početi da traži dozvolu od Evropljana za različite načine na koje Facebook koristi njihove podatke, ali je naglasio da izbegavanje ciljanog reklamiranja u potpunosti neće biti moguće.
„Korisnici Facebook-a će moći da ograniče vrstu podataka koje oglašivači koriste za ciljane reklame, ali svi oglasi na Facebook-u su u određenoj meri ciljani, a to vredi i za offline oglašavanje“, rekao je Sherman.
„Ekrani dozvole“ je tehnika koju će Facebook koristiti, a reč je o stranicama ispunjenim tekstom, koje zahtevaju pritisak dugmeta kako bi se nastavilo dalje, a služe za obaveštenja i dobijanje odobrenja.
„Ekrani će se pojaviti na Facebook stranici i smartphone aplikaciji u Evropi od ove nedelje, a globalno će biti dostupni u narednim mesecima“, zaključio je Sherman.
Izvor: itvesti
Foto: Bigstockphoto-alexey_boldin