Tek što smo saznali kako će Facebook početi da administratorima grupa nudi mogućnost naplate članstva, slična vest dolazi i iz Google-ovog YouTube-a. Autori koji na ovom servisu zarađuju od svojih video radova do sada su se morali oslanjati na prikazivanje oglasa i monetizaciju videa koju je nudio YouTube, ali nisu svi bili zadovoljni prihodima koje su tako ostvarivali, ali niti politikom YouTube-a koji ponekad ukida monetizaciju. Podsetimo, nezadovoljstvo zaradom bilo je i motiv za oružani napad u sedištu ove kompanije ranije ove godine.
YouTuber-i koji su želeli da zarađuju više morali su da traže sponzore za svoj rad ili pak skupljaju donacije na Patreon-u i sličnim stranicama. Međutim, od sada će moći do dodatne zarade i putem samog YouTube-a. Ova mreža, naime, uvodi novi način finansiranja autora koji se neće više oslanjati na oglašivače.
Vlasnici kanala moći će ubuduće da stvaraju sopstveni „premium“ sadržaj i naplaćivati pristup svojem kanalu. Mesečna pretplata bi trebala da bude 4,99 dolara, a za nju bi gledaoci dobijali ekskluzivan sadržaj – od uobičajenih videa, preko prenosa uživo, pa sve do emojija, stickera, i sličnih digitalnih sitnica.
Autorima koji su poslednjih meseci testirali ovu opciju prihodi su se povećali, pa se u YouTube-u nadaju kako će i mnogi drugi biti zadovoljni novim načinom zarađivanja. Od naplaćenog iznosa autorima će ići 70%, dok će YouTube-ova provizija iznositi 30%.
Dodatno, YouTuberi će moći na da na ovoj platformi i prodaju razne promotivne materijale, poput personalizovanih maskica za telefona, šolja i slično (što će za sada biti dostupno samo američkim autorima).
Izvor: itvesti
Foto: Bigstockphoto/PixieMe