Sheryl Sandberg, Facebook-ova COO šefica, na saslušanju pred američkim senatskim odborom, izjavila je da je najveća društvena mreža u razdoblju od 6 meseci izbrisala čak 1,27 milijardi lažnih naloga.
Sandberg navodi da su ovu operaciju uočavanja i brisanja lažnih naloga srovodili ljudi „ručnim“ metodama, kao i botovi na pogon mašinskog učenja, računarskog vida i veštačke inteligencije.
„Udvostručili smo broj ljudi koji rade na bezbednosti i sada ih zapošljavamo 20.000. Dobijamo izveštaje na 50 jezika, 24 sata dnevno. Bolja tehnologija mašinskog učenja i veštačka inteligencija takođe su nam pomogli da budemo puno više proaktivni u identifikaciji zlouporaba“, ističe Sandberg.
Ovako velik broj lažnih naloga pripisuje se hakerskim mrežama koje automatskim skriptama i botovima stvaraju naloge koji se potom prodaju kompanijama i pojedincima koji žele da povećaju svoju popularnost i doseg. Naravno da im to (kompanijama) ne donosi nikakvu korist, ali mnogi direktori marketinga veruju da im se više isplati ulagati u društvene mreže (pa makar i kupovinom korisnika iz sumnjivih izvora na dark webu), nego u klasično oglašavanje, jer im se u statistikama prikazuju lepe brojke.
Izvor: itvesti
Foto: Bigstockphoto-alexey_boldin