Google Chrome, najpopularniji internet browser na svetu, od svoje je verzije 64, lansirane u februaru ove godine, počeo je da blokira nametljive oglase i one koji nisu u skladu s „pravilima lepog ponašanja“ kako ih definiše Koalicija za bolje oglase. Od verzije 71, pak, automatsko blokiranje napasnih reklama biće dodatno prošireno i postroženo.
Kako sada najavljuju iz Google-a, nekad tokom ecembra će s nadogradnjom biti uvedena nova pravila za blokiranje nepoželjnih oglasa. Pojedini web sajtovi biće „skenirani“ u potrazi za napasnim marketinškim alatima, a oni kod kojih se takva praksa uoči dospeće na crnu listu. Jednom kad se sajt na njoj nađe, Chrome će na njemu blokirati apsolutno sve oglase, bez obzira kršili li pravila ili ne.
Ovo su nepoželjni oblici oglasa:
– Oglasi ili elementi koji izgledaju poput chat poruka, poruka upozorenja i drugih notifikacija;
– Prozirna područija weba osetljiva na klikanje, a koja nisu jasno označena;
– Dugmići, strelice, tipke i ostali akcioni elementi koji nakon klika vode na reklame;
– Phishing sadržaj koji pokušava da ukradu privatne podatke;
– Oglasi ili drugi delovi sajtova koji obavljaju automatsko prosleđivanje na drugu lokaciju bez akcije korisnika;
– Elementi koji imitiraju kretaneje kursora miša i pokušavaju da nateraju korisnika na neku akciju,
– Reklame koje promoviraju ili prosleđuju korisnika prema nekom zloćudnom softveru.
Dobra stvar za developere sa poštenim namerama je u tome što će ovom promenom Google penalizovati one najgore prekršioce. Oni čiji se sajtovi nađu na crnoj listi imaće 30 dana da ih dovedu u red, provere stanje putem developerskog alata, te izbegnu blokiranje svih reklama.
Osim uklanjanja nepoželjnih i loših reklama Chrome 71 trebao bi da donese i bolju kontrolu nad sajtovima koji pokreću video i audio sadržaje (autoplay) odmah po otvaranju. Stabilna verzija ovako nadograđenog Chrome-a očekuje se u decembru, a u beta verziji dostupan je već sada.
Izvor: itvesti
Foto: Bigstock-DenPhoto