Facebook-ov biznis cveta najviše zahvaljujući merama karantina uvedenim zbog pandemije koronavirusa.
Iz Facebooka je saopšteno da rekordan broj ljudi koristi njegove usluge, primarno aplikacije Messenger, WhatsApp i Instagram. Prošlog meseca je Facebook saopštio da je korišćenje njegovih aplikacija za dopisivanje povećano za 50% i da sada dnevno beleži oko 700 miliona poziva putem Messenger-a i WhatsApp-a.
Ali, uprkos sjajnim rezultatima, u Facebook-u su svesni da je povećanje popularnosti verovatno samo privremeno. Svi njegovi proizvodi nisu oni koje Facebook može lako da monetizuje, rekli su zvaničnici kompanije Alex Schultz i Jay Parikh.
„Ne monetizujemo mnoge od usluga koje beleže rast, a naš posao sa reklamama slabi u zemljama koje preduzimaju agresivne mere protiv širenja koronavirusa. Pokušavamo držati svetla upaljenim“, rekao je direktor Facebook-a Mark Zuckerberg.
Dakle, u Facebook-u u narednim mesecima očekuju oštar pad, a kao razlog navode efekte pandemije na kupovinu i budžet marketinga. Posao sa oglašavanjem će pretrpeti težak udarac u sledećem kvartalu.
Facebook je prijavio prihod od 17,7 milijardi dolara, a profit iznosi 4,9 milijardi dolara. To je rast za 18, odnosno za 102% u odnosu na isti period prošle godine. Broj ljudi koji dnevno koriste Facebook je povećan za 11% u odnosu na prvi kvartal prošle godine i iznosi 1,7 milijardi ljudi, dok je broj mesečno aktivnih krosnika povećan za 10% na 2,6 milijarde.
Facebook mnogo investira u poboljšanje proizvoda za razmenjivanje poruka kako bi iskoristio popularnost video razgovora. Broj korisnika grupnog videopoziva na aplikaciji WhatsApp se povećava sa četiri na osam, dok novi Messenger Rooms omogućava zajednički video razgovor do 50 ljudi, piše The Verge.