Jedna od priča koje okupiraju javnost celog ovog meseca jeste ona o WhatsApp-u i njihovim novim pravilima korišćenja i privatnosti koja, u najmanju ruku, nisu dobro sela brojnim korisnicima.
Facebook-ovu aplikaciju za dopisivanje u svetu koristi oko 2 milijarde ljudi, ali brojni među njima poslednjih nedelja su odlučili da pređu na neka druga, bezbednija rešenja, čiji vlasnici ne znaju baš tako mnogo o njima.
WhatsApp je počeo da gubi korisnike u toliko velikom broju da su nedavno odlučili da popuste i ipak odlože primenu novih pravila, dok se javnost malo ne upozna sa njima i dok – valjda – Facebook-ova PR služba ne popravi štetu koju su izazvali nespretnom najavom deljenja podataka i monetizacije istih na svim svojim platformama.
U međuvremenu su u javnost dospeli i podaci o tome koliko je ljudi zaista prešlo na konkurentske aplikacije.
Od početka godine Signal, aplikacija koja važi za najbezbednije rešenje za dopisivanje, dobio je oko 7,5 miliona novih korisnika. Pre desetak dana navala na njega bila je toliko velika da su im se serveri srušili, a Signal je „ostao bez signala“ na gotovo 24 sata.
Prema novim podacima, najveći dobitnik u ovoj situaciji bila je aplikacija Telegram, koja je tokom ovog meseca privukla čak 25 miliona novih korisnika. I u slučaju Telegram-a gotovo svi novi korisnici na njega su prešli sa WhatsApp-a.
Ukupno ovih 32,5 miliona ljudi izgleda mnogo, i za Signal i Telegram to sigurno jesu veliki brojevi, ali za diva poput WhatsApp-a to čini tek oko 1,6% korisnika koji su ih poslednjih nedelja napustili.
Podataka o tome koliko je ljudi zaista potpuno napustilo Facebook-ovu aplikaciju nema, ali primetan je njen pad na top lestvicama u prodavnicama aplikacija. Na britanskoj verziji App Store-a WhatsApp je sa osmoga pao na 23., a na globalnoj lestvici nalazi se na tek 24. mestu. Za aplikaciju koja je proteklih godina uvek bila u vodećih 5 po broju preuzimanja, ovo predstavlja značajan pad.