Facebook je objavio nekoliko detalja o svom programu borbe protiv dezinformacija i složenim aktivnostima koje sprovodi poslednjih godina. Neprestana trka onih koji stvaraju lažne naloge i informacije sa Facebook-ovim zaposlenima koji ih otkrivaju i blokiraju dovela je do toga da je s ove društvene mreže u razdoblju od tri meseca, od oktobra do decembra 2020. godine, deaktivirano preko 1,3 milijarde lažnih korisničkih naloga.
Većina njih deaktivirana je nedugo po otvaranju, tako da ova aktivnost nema prevelik uticaj na stvarnu statistiku prema kojoj Facebook ima preko 2,8 milijardi korisnika. Osim blokiranja sistemskih pokušaja otvaranja lažnih računa, Facebook je u protekle tri godine uklonio i preko stotinu organizovanih mreža koje su služile upravo tome – otvaranju brojnih naloga preko kojih se potom šire prevare, dezinformacije i drugi oblici štetnog sadržaja.
U ovom poslu ljudskim administratorima, kojih je sada preko 35 hiljada, pomaže i veštačka inteligencija koja je u stanju da označi clickbait članke, prevare, spam i druge neautentične sadržaje. Tu je i globalna mreža od više od 80 fact checkera koji proveravaju istinitost sadržaja na više od 60 jezika.
Metoda borbe protiv lažnih vesti proverom i označavanjem istih, kažu iz Facebook-a, urodila je plodom. Kada je odrađena objava obeležena njihovim upozorenjem da je reč o lažnom sadržaju, na nju u proseku ne klikne 95% korisnika. Pored toga o neistinitom ili zavaravajućem sadržaju obaveštavaju se oni koji ga distribuiraju, a stranice i grupe koje često krše ova pravila manje se prikazuju korisnicima.
Osim pandemije koronavirusa, Facebook je u proteklih 12 meseci pogodila i pandemija lažnih vesti vezanih uz koronavirus. Otkako je COVID-19 postao glavna tema, Facebook aktivno uklanja sadržaje koji nisu naučno utemeljeni. Na primer, samo u vezi vakcine protiv ove bolesti do sada je uklonjeno preko 12 milioja neistinitih objava.
Izvor: itvesti
Foto: Bigstock- bigtunaonline