Counterpoint redovno donosi statistike o broju prodatih smartfona u svetu, a sada je dodatno proanalizovao tržite i slikovito prikazao zastupljenost brendova u tzv. premium segmentu. Ova kategorija uređaja je prošle godine dosegla vrhunac, tj. u ukupnom broju prodatih telefona postigla je najveći udeo do sada.
U nju su uvršćeni uređaji čija cena prelazi 400 dolara, a prodaja im je 2021. godine porasla za visokih 24%. Treba imati na umu da ova cena vredi za američko tržište i verovatno je izražena bez poreza, tako da bi kod nas ovaj prag mogao da bude nešto viši.
Najprodavaniji uređaj u ovom segmentu je, očekivano, Appleov iPhone, tako da je Apple najzastupljeniji brand, sa čak 60% udela. Drugi je Samsung sa 17%, a treći Huawei sa 6%. Takođe je vidljiva i razlika u odnosu na 2020. godinu, jer se udeo Apple-ovih uređaja povećava.
Možda još zanimljiviji detalj je raspodela po regionima. Naime, Apple je i po tom kriterijumu prvi, i to na svim kontinentima pa čak i u samoj Kini. U tabeli vidimo i ostale mega brendove, među kojima je i OnePlus. Huawei je još uvek snažno prisutan u Kini, ali i u Južnoj Americi, gde također možemo naći i Motorolu.