Kopiranje storyja sa Snapchat-a pokazalo se velikim uspehom za Instagram pa su u kratko vreme „priče“ brzo osvojile ovu društvenu mrežu. Slično su pokušali napraviti i kopiranjem TikTok-a, kada su predstavili opciju kratkih video zapisa Reels. Očekivanja su, dakle, bila velika, ali čini se kako je stvarnost ipak malo drugačija.
Naime, kako su preneli na Business Insideru pozivajući se na interni izveštaj, u Instagram-u nemaju prevelikog razloga za zadovoljstvo sa aktivnosti korisnika na Reelsu. Od 11 miliona kreatora na toj mreži, samo petina njih objavljuje video zapise kroz Reels svakog meseca, dok većina korisnika Reels-a nema neku interakciju sa korisnicima. Kao jedan od problema, navodi se u izveštaju, jeste nedostatak originalnog sadržaja pa je skoro trećina sadržaja napravljena na drugim platformama i nakon toga uploadovana na Instagram.
Kolika je razlika TikTok-a i Reels-a najbolje govori podatak o broju sati koje korisnici svaki dan provedu gledajući video zapise. Naime, ta brojka za TikTok iznosi skoro 200 miliona sati (197,8 miliona), dok korisnici Instagram-a video zapise putem Reels-a gledaju samo 17,6 miliona sati dnevno, otkrio je taj izveštaj.
Iz Instagram-a su reagovali na te medijske natpise i tvrde da ipak nije sve tako sivo te da je reč o zastarelim i u nekim slučajevima, netačnim podacima sa kojima se prikazuje netačno stanje oko Reels-a. Portparolkinja kompanija Devi Narasimhan za Business Insider komentarisala je kako pred njima stoji još dosta posla, ali i da su kreatori i kompanije ostvarili „obećavaju rezultate“, dok je rast monetizacije brži od očekivanog putem Reels-a.
Podsetimo, Instagram je nedavno najavio promene na svojoj društvenoj mreži sa kojima bi ona trebala da postane sličnija TikTok-u, sa većim naglaskom na video i preporuke sadržaja nepoznatih korisnika i kreatora. Od tih promena na kraju su, barem privremeno, ipak odustali jer su naišli na veliki otpor korisnika koji ne žele da Instagram postane kopija TikTok-a.