Netflix ponovo podiže cene, dok kontrola deljenja lozinki slabi!

Netflix je počeo da povećava cene u pojedinim zemljama, jer rast, podstaknut suzbijanjem deljenja lozinki, počinje da usporava. Ovaj gigant za strimovanje filmova i TV emisija saopštio je da je tokom prošlog meseca već podigao pretplate u Japanu, delovima Evrope, kao i na Bliskom istoku i u Africi. Promene u Italiji i Španiji se trenutno uvode.

U najnovijim rezultatima, Netflix je objavio da je dodao 5,1 milion novih pretplatnika između jula i septembra, što je premašilo prognoze, ali je to bio najmanji rast u više od godinu dana. Kompanija je pod pritiskom da investitorima pokaže šta će biti pokretač rasta u narednim godinama, s obzirom na to da joj veliki broj postojećih korisnika otežava pronalaženje novih pretplatnika.

Poslednji put kada je Netflix uočio znakove usporavanja, 2022. godine, uveo je mere za zaustavljanje deljenja lozinki i najavio novu opciju strimovanja sa oglasima. Ove mere su dovele do novog talasa rasta. Kompanija je od prošle godine dodala više od 45 miliona novih članova, dostigavši ukupno 282 miliona pretplatnika širom sveta.

Analitičari takođe očekuju da će oglašavanje vremenom postati značajan izvor prihoda za Netflix. Međutim, kompanija je izjavila da je još uvek „rano“ i da ne očekuje da će oglašavanje početi da doprinosi rastu pre sledeće godine, iako se mnogi pretplatnici odlučuju za plan sa oglasima. Ovaj plan, koji je najjeftinija opcija, činio je 50% novih pretplata u regionima gde je dostupan, saopštio je Netflix.

Čak i bez podrške od oglašavanja, Netflix je objavio da su prihodi u periodu jul-septembar porasli za 15% u odnosu na isti period prošle godine, dostigavši više od 9,8 milijardi dolara (7,5 milijardi funti). Profit je takođe porastao sa 1,6 milijardi dolara u istom periodu prošle godine na 2,3 milijarde dolara.

Netflix je poslednji put povećao cene u Velikoj Britaniji i SAD 2023. godine, ali su te promene uticale samo na određene pakete. Cena popularnog „standardnog plana“ bez reklama ostala je nepromenjena od 2022. godine. U prošlosti je kompanija ponekad eksperimentisala sa cenama u manjim zemljama pre nego što bi uvela promene na glavnim tržištima, kao što su SAD i Velika Britanija.

Matt Britzman, viši analitičar u kompaniji Hargreaves Lansdown, rekao je da jaka finansijska pozicija omogućava Netflixu da nastavi da ulaže u nove hitove, što je ključno ako planira povećanje cena bez negativnih reakcija. „Ovo je inherentno nestabilno tržište, gde su korisnici spremni da promene strimera ukoliko smatraju da ne dobijaju odgovarajuću vrednost“, rekao je. „Dodavanje svežeg sadržaja je ključno za to, posebno u oblastima kao što su sportski događaji, i može Netflixu pružiti prednost potrebnu za povećanje cena i zadržavanje korisnika.“

Jedan od najvećih Netflixovih uspeha je serija Baby Reindeer, drama koju je kreirao i u kojoj glumi škotski komičar Richard Gadd.

Izvor: Top FM, BBC
Foto: Bigstock-PavelMuravev

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.