Xiaomi je objavio da je u trećem kvartalu 2024. godine ostvario impresivnih 1,17 milijardi evra prihoda iz svog poslovanja sa električnim vozilima (EV), što predstavlja rast od 52,1% u odnosu na drugi kvartal 2024. Ovaj značajan skok u prihodima pripisuje se uspešnom lansiranju i isporuci serije Xiaomi SU7.
U periodu od jula do septembra, Xiaomi je isporučio 39.790 električnih vozila SU7, čime je ukupan broj isporuka od lansiranja modela 28. marta porastao na 67.157 jedinica. Taj broj je od tada dodatno porastao. Serija SU7, koja uključuje tri varijante – Standard, Pro i Max – brzo je stekla popularnost na kineskom tržištu električnih vozila. Prosečna prodajna cena modela SU7 u trećem kvartalu iznosila je 238.650 juana (oko 29.600 evra), što je porast od 4,4% u odnosu na drugi kvartal, zahvaljujući povećanoj potražnji za Pro i Max varijantama.
I pored impresivnih prihoda, Xiaomi-jev EV sektor i dalje posluje s gubitkom. Kompanija je prijavila prilagođeni neto gubitak od 1,5 milijardi juana (186 miliona evra). Ipak, Xiaomi ostaje optimističan kada je reč o budućnosti ovog sektora. Osnivač, predsednik i generalni direktor kompanije Lei Jun najavio je prilagođeni cilj od 130.000 isporučenih SU7 vozila do kraja 2024. godine.
Uspeh Xiaomi-jevog EV sektora rezultat je više faktora. Kompanija je iskoristila svoj jak brend i lojalnu bazu kupaca kako bi se pozicionirala na konkurentnom tržištu električnih vozila. Fokusirala se na razvoj visokokvalitetnih, tehnološki naprednih EV modela po konkurentnim cenama, što se pokazalo kao uspešan recept.
Međutim, izazovi ostaju. Xiaomi se suočava sa jakom konkurencijom etabliranih proizvođača automobila i drugih EV startapova. Kompanije poput XPeng-a i Nio-a već imaju značajan udeo na kineskom tržištu električnih vozila. XPeng je u drugom kvartalu prijavio prihod od 8,11 milijardi juana (oko 0,99 milijardi evra), dok je Nio ostvario 17,45 milijardi juana (oko 2,16 milijardi evra). Obe kompanije uskoro će objaviti rezultate za treći kvartal.
Xiaomi ima snažnu reputaciju u inovacijama i duboko razumevanje potrošačke tehnologije. Sa rastućim EV portfoliom i ambicioznim prodajnim ciljevima, kompanija postaje sve relevantniji igrač u industriji. Do 30. septembra Xiaomi je imao 127 salona u 38 gradova širom kontinentalne Kine, a mreža nastavlja da se širi.
Izvor: Top Fm, GSMArena
Foto: Bigstock- Fahroni