Ovonedeljni Billboard Pro Trending Up donosi pregled najvećih dobitnika nakon dodele Grammy nagrada, kao i dva velika rock sinha iz serije Severance i neobičan, ali ogroman trend povezan s Fetty Wapom.
Dobrodošli u Trending Up bilten, gde analiziramo pesme, umetnike i trendove koji su privukli pažnju muzičke industrije. Neki su se pojavili iznenada, dok su drugi mesecima gradili svoj put do popularnosti – a svi oni mogu postati viralni u samo jednom TikTok klipu.
Najveći Grammy dobitnici: „Cowboy Carter“, „Von Dutch“ i sve oko Doechii
67. dodela Grammy nagrada ušla je u istoriju – Beyoncé je konačno osvojila nagradu za album godine, čime je njen country crossover Cowboy Carter doneo najnagrađivanijoj umetnici u istoriji Grammy nagrada i ovu prestižnu titulu. O veličini ovog priznanja i dalje se govori, ali jedno je sigurno – Cowboy Carter je odmah doživeo ogroman skok u slušanosti, s novim fanovima koji istražuju album i dugogodišnjim obožavaocima koji mu se vraćaju gotovo godinu dana nakon objavljivanja.
Prema podacima Luminate-a, 26. januara, nedelju dana pre Grammy nagrada, Cowboy Carter je imao 1,07 miliona on-demand audio strimova u SAD-u. Međutim, 3. februara, dan nakon dodele nagrada, taj broj je skočio na 7,5 miliona – što predstavlja povećanje od 595%.
Pored nje, Kendrick Lamarova pesma „Not Like Us“ zabeležila je rast slušanosti od 74% (sa 1,37 miliona na 2,4 miliona strimova), dok je Chappell Roan doživela povećanje od 50% (sa 5,96 miliona na 8,99 miliona strimova), delom zahvaljujući osvajanju nagrade za najboljeg novog izvođača. Njena pesma „Pink Pony Club“, koju je izvela u jarko obojenom performansu inspirisanom rodeom, porasla je za 109% – sa 851.000 na 1,77 miliona dnevnih strimova.
Među drugim značajnim dobitnicima našli su se Charli XCX sa pesmom „Von Dutch“, čija je slušanost porasla za 130% (sa 183.000 na 423.000 strimova), Raye sa pesmom „Oscar Winning Tears“ (+54%), i Doechii, koja je briljirala svojim nastupom. Njena pesma „Catfish“ skočila je za 213% (sa 210.000 na 658.000 strimova), dok je „Denial is a River“ porasla za 93% (sa 1,08 miliona na 2,08 miliona strimova).
Uz to, Doechii je održala dirljiv govor prilikom osvajanja nagrade za najbolji rap album sa Alligator Bites Never Heal, što je njenoj celokupnoj diskografiji donelo porast slušanosti od čak 182% – sa 2,84 miliona na 8,01 milion dnevnih strimova.
Fetty Wap ponovo u fokusu zahvaljujući bizarnom viralnom trendu
Deset godina nakon što je dominirao hitovima „Trap Queen“, „My Way“ i „679“, Fetty Wap ponovo je u centru pažnje – ovog puta zahvaljujući neočekivanom TikTok trendu.
Pesma „Again“ iz 2015. godine, koja je dostigla 33. mesto na Billboard Hot 100 listi, postala je osnova za viralni meme koji se vrti oko fraze „puštanje Fetty Wapa na JBL zvučniku“. Korisnici TikToka koriste ovu pesmu u apsurdnim kontekstima – od istorijskih scenarija do neprimerenih trenutaka poput sahrana.
Prema podacima Luminate-a, „Again“ je tokom poslednje nedelje januara ostvarila 4,77 miliona strimova, što je rast od 265% u odnosu na prethodnu nedelju. Tokom vikenda od 24. do 27. januara, slušanost je porasla za neverovatnih 387% – sa 1,37 miliona na 6,69 miliona strimova.
Iako je Fetty Wap trenutno u zatvoru, jasno je da njegov povratak nije nemoguć.
Pesme The Who i The Stone Roses dobijaju ‘Severance’ efekat
Serija Severance sa Apple TV-a do sada nije imala previše zvučnih muzičkih sinhronizacija, ali stvari su se promenile u trećoj epizodi druge sezone, kada su korišćene dve prepoznatljive rock pesme.
Epizoda se otvara pesmom „Love Spreads“ grupe The Stone Roses, dok završna scena donosi moćni zvuk „Eminence Front“ grupe The Who.
Iako ove pesme nisu doživele Stranger Things nivo popularnosti nakon emitovanja, obe su zabeležile značajan porast slušanosti. „Love Spreads“ je porasla za 78% u prvim danima nakon epizode, dok je „Eminence Front“ skočila za 27%, sa 256.000 na 326.000 strimova. Ukupno, obe pesme su prodate u skoro 400 primeraka, dok su pre toga beležile manje od 100 prodatih kopija.
Ako Severance nastavi s ovako dobro odabranim muzičkim momentima, možda ćemo uskoro videti i veće muzičke hitove iz ove serije.
Soca greje zimu uz Yung Breddinu novu pesmu
Dok dancehall trenutno dominira zahvaljujući povratku Vybz Kartela, soca scena takođe doživljava procvat, posebno zahvaljujući Yung Breddi i njegovom hitu „The Greatest Bend Over“.
Pesma, koja je objavljena u decembru 2024. godine, brzo je postala veliki hit širom Kariba. Tokom prve nedelje nakon izlaska, ostvarila je 35.000 strimova u SAD-u, ali je do kraja januara ta brojka porasla za neverovatnih 940% – na 367.000 strimova.
Na TikToku, zvanični zvuk pesme već ima preko 34.400 objava, a taj broj će sigurno rasti kako se pesma bude širila globalno.
Izvor: TOPFM-Billboard
Foto: Bigstock-Debby Wong