Globalno tržište pametnih satova zabeležilo je prvi pad u 2024. godini, smanjivši se za 7% u odnosu na prethodnu godinu. Apple je zadržao lidersku poziciju, ali je isporuka njegovih uređaja pala za značajnih 19%. S druge strane, Huawei je zauzeo drugo mesto uz rast isporuka od čak 35%, zahvaljujući snažnom kineskom tržištu i raznovrsnoj ponudi – od osnovnih nosivih uređaja i dečjih pametnih satova do naprednih modela.
Samsung se našao na trećem mestu sa skromnim rastom od 3%, pri čemu su linije Galaxy Watch7 i Galaxy Watch Ultra doprinele povećanju isporuka. Xiaomi je imao izuzetno uspešnu godinu, beležeći rast isporuka od čak 135% na godišnjem nivou.
Glavni razlog globalnog pada tržišta bila je Indija, gde je potražnja potrošača oslabila zbog sporog ciklusa zamene uređaja, nedostatka inovacija i nezadovoljavajućeg korisničkog iskustva kod onih koji prvi put kupuju pametni sat.
S druge strane, kinesko tržište je prvi put postalo najveće globalno tržište pametnih satova, zabeleživši rast od 6% u odnosu na prethodnu godinu i rekordne isporuke. Najveći igrači na tom tržištu bili su Huawei, Imoo (nekadašnji BKK) i Xiaomi.
Očekuje se da će tržište početi da se oporavlja tokom 2025. godine, podstaknuto integracijom veštačke inteligencije i naprednim funkcijama za praćenje zdravlja u budućim modelima pametnih satova.
Izvor: Top Fm, GSMArena
Foto: Bigstock- alexey_boldin