Analitičari kompanije Strategy Analytics objavili su podatak o padu prodaje pametnih telefona u februaru za 38% u odnosu na prošlu godinu. Prema njihovom izveštaju razvidno je da je najveći razlog pada prodaje prestanak proizvodnje uređaja u Kini zbog zatvaranja fabrika usled epidemije koronavirusa, pa se prodaja spustila na 61,8 miliona primeraka, dok je u istom razdoblju prošle godine isporučeno 99,2 miliona telefona.
Februar je inače najvažniji mesec za industriju pametnih telefona, najviše zbog predstavljanja novih uređaja na MWC sajmu u Barseloni, koji je ove godine otkazan.
Mada su fabrike u Kini ponovno započele sa radom, globalni pad prodaje se i dalje nastavlja jer se virus proširio na Evropu i SAD. „Stotine miliona potencijalnih kupaca sada je u kućnoj izolaciji, ili im ne pada na pamet da idu u prodavnice sa pametnim telefonima“, piše Strategy Analytics u svojem izveštaju i smatra da bi retaileri trebali da ponude „velikodušne“ popuste kako bi pokušali da smanje gubitke.
Foto: Bigstock/tashka2000