Facebook-ov pametni sat će imati dve kamere

Još se početkom godine „šuškalo“ o tome da će Facebook proizvesti svoj pametni sat koji će se prodavati sledeće godine. Naime, tada su izvori bliski kompanijinom hardverskom timu otkrili da planiraju da se više usredsrede na proizvodnju i prodaju hardvera, a u prvom planu je upravo bio nosivi uređaj sa naglaskom na praćenje zdravlja korisnika, slanje i primanje poruka.

Par meseci kasnije, The Verge saznaje da Facebook u potpunosti zauzima novi pristup u ovom još nepotvrđenom planu, pa bi njihov pametni sat zaista mogao ugledati svetlost dana već sledećeg leta. Navodi se da će doći sa dve kamere koje se mogu posebno odvojiti sa ruke za fotografisanje i snimanje video zapisa, koji će se potom moći da podele na Facebook-ove aplikacije, uključujući i Instagram.

Kamera na prednjoj strani ekrana će služiti isključivo za video pozive, dok će ona sa zadnje strane imati mogućnost automatskog fokusiranja pa će moći, kada se odvoji od okvira na zglobu, da snima u FullHD rezoluciji. Osim toga, za The Verge je progovorilo i dvoje ljudi upoznatih sa projektom, koji kažu da Facebook osluškuje druge kompanije radi stvaranja specijalnih dodataka koji će omogućiti pričvršćivanje kamere na stvari poput ranca.

Facebook navodno sarađuje i sa najboljim bežičnim operaterima u Sjedinjenim Američkim Državama, pa se tvrdi da će njihov sat podržavati LTE povezivanje, drugim rečima, to znači da ga neće biti potrebno uparivati sa telefonom. Uređaj će se isporučivati u beloj, crnoj i zlatnoj boji, a iz kompanije se nadaju da će ga prodati u malo više od 100.000 primeraka, što zvuči dovoljno realno, jer je prema Counterpoint Research-u, Apple prošle godine prodao 34 miliona satova.

Ali, iako kompanija još službeno nije potvrdila ni prvu verziju svog pametnog sata, anonimni izvori navode da se već planiraju i buduće verzije koje će služiti kao ključni uređaj kod Facebook-ovih naočara za proširenu stvarnost. Kako bi to postigli, Zuckerbergova kompanija planira da koristi tehnologiju nabavljenu od startup kompanije CTRL-labs, koja je još pre demonstrirala narukvice sposobne za upravljanje računarom pokretima zgloba.

Cena za pametni sat bi trebala da iznosi oko 400 dolara, ali do izlaska bi se mogla i promeniti. Osim toga, Facebook-ov sat nema još ni službeno ime, niti se počeo proizvoditi, pa se ističe i mogućnost da se ovaj plan u potpunosti obustavi. Ipak, veruje se da za takav ishod postoji mala šansa, jer anonimni izvori kažu da je za razvoj sata zasad potrošeno oko milijardu dolara i da na projektu radi stotine ljudi.

Podsećamo da je Facebook još 2019. godine hteo da kupi poznatog proizvođača nosivih fitness uređaja Fitbit, ali Google ih je ipak pretekao u toj nameri.

Izvor: itvesti
Foto: Bigstockphoto-alexey_boldin

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.