Google navodno ima potpuno novi pop-up banner za posetioce svoje pretrage i YouTube-a, sa namerom da razjasni i vrati korisnicima deo kontrole nad načinom na koji se koriste kolačići.
Novi banner je pun informacija. Sastoji se od dva segmenta objašnjenja i tri opcije koje korisnici mogu kliknuti ili dodirnuti (ako koriste ekrane osetljive na dodir). Uz to dolazi i detaljnije objašnjenje o tome kako se koriste prikupljeni kolačići, kao i šta će se dodatno učiniti sa podacima ako korisnici prihvate sve kolačiće.
Isto tako, Google konačno objašnjava razliku između nepersonaliziranog i personaliziranog sadržaja.
Pri dnu tog bannera, korisnici dobijaju opcije za prihvatanje ili odbijanje svih kolačića kao i novu opciju „Više opcija“, sa dodatnim objašnjenjima i prilagođavanjima u korišćenju kolačića.
Novi popup banner se pojavljuje i na Google pretrazi i na YouTube-u, kako bi se razjasnilo kako Google koristi kolačiće. Ipak, za sada se pojavljuje samo za korisnike u Francuskoj. Takođe je osmišljen u saradnji, uz vodstvo komisije Nationale de l’Informatique et des Libertés (CNIL) te zemlje. Tačnije, imajući na umu GDPR pravila.
Zapravo, korisnici u Francuskoj videli su novi korisnički interfejs na YouTube-u još od početka aprila. Google-ov plan jeste da se ista stvar „uskoro“ uvede i u ostatak Evrope.
Ali, čini se da se novi banner ne pojavljuje baš uvek. Šalje se, čini se, samo prvim posetama prijavljenih korisnika ili onima koji nisu prijavljeni. Na primer, onima koji posećuju u anonimnom načinu rada.
Google ukazuje da su se za novi korisnički interfejs morale napraviti dublje promene temeljne strukture usluga. To bi potencijalno moglo rezultobati pojavom novog korisničkog interfejsa i u regionima izvan Evrope, ali to će na kraju biti na Google-u da odluči, sada kad su već napravili temeljne promene.
Izvor: itvesti
Foto: Bigstock-DenPhoto