Sedam najboljih psiholoških trilera na HBO Max-u u oktobru 2025.

U vremenu hiperprodukcije, kada se svake nedelje pojavi desetine novih naslova, lako je zaboraviti koliko klasici mogu da budu moćni. Ipak, među starijim filmovima koji se i danas nalaze na HBO Max platformi kriju se pravi dragulji, a upravo oni dominiraju u ovom mesecu.

Ako volite pravu misteriju, dvosmislene junake i priče koje vas drže u neizvesnosti do poslednjeg kadra, ovih sedam psiholoških trilera zaslužuju vašu punu pažnju.

„Kad jaganjci utihnu” (1991)

Ovaj klasik Džonatana Demija često se svrstava i među horore, koliko je psihološki uznemirujući. Mladu FBI pripravnicu (Džodi Foster) zadužuju da, uz pomoć zatvorenog kanibala i bivšeg psihijatra (Entoni Hopkins), pronađe serijskog ubicu.

„Kad jaganjci utihnu“ je istovremeno napeta detektivska priča i potresan portret žene koja se bori za poštovanje u svetu muškaraca. Završnica je toliko napeta da ćete zaboraviti da dišete, a najjači utisak ostavljaju — dva pogleda: njen, dok priča o traumi, i njegov, nepomičan i hipnotišući.

„Šesto čulo” (1999)

Film koji je lansirao M. Najta Šjamelana među najpoznatije reditelje današnjice. Psiholog (Brus Vilis) pokušava da pomogne dečaku (Hejli Džoel Osment) koji tvrdi da vidi mrtve.
Iz tog jednostavnog zapleta rađa se priča o gubitku, ljubavi i povezanosti — tiha, dirljiva i zastrašujuća u isto vreme. Ikonični preokret na kraju i danas je jedan od najpoznatijih u istoriji filma.

„Uncut Gems” (2019)

Ovaj psihološki krimi triler Džoša i Benija Safdija prava je filmska anksioznost u pokretu. Adam Sendler igra njujorškog juvelira i kockara koji neprestano rizikuje sve – posao, porodicu, život.

Film je pun adrenalina, haotične energije i napetosti, tera vas da navijate za junaka koji stalno pravi pogrešne izbore. Intenzivno, iscrpljujuće i nemoguće za zaboraviti. Takođe, ovo je jedan od realativno novijih filmova na listi, za sve vas koji imate otpor prema ostvarenjima starijim od deset godina.

„Gone Girl” (2014)

David Fincher je maestralno adaptirao roman Gilijan Flin u triler o braku, opsesiji i prevari. Kada njegova supruga nestane, običan čovek (Ben Aflek) postaje glavni osumnjičeni, dok javnost i mediji polako razotkrivaju mračnu istinu.

„Gone Girl“ je pametan, duhovit i istinski uznemirujući film o tome koliko lako možemo manipulisati istinom. Rosamund Pajk je ovde briljantna – njena uloga postala je definicija modernog psihološkog trilera.

„Enemy” (2014)

Pre nego što je snimio „Dinu“, Denis Vilnev je stvorio ovaj zagonetni, hipnotišući film sa Džejkom Džilenholom u dvostrukoj ulozi profesora koji otkriva da ima dvojnika.

„Enemy“ istražuje identitet, slobodnu volju i nesvesne strahove kroz gustu, snoliku atmosferu i neočekivane trenutke nasilja. Nije film za svakoga, ali oni koji se prepuste njegovom ritmu otkriće duboku simboliku i bogat sloj značenja.

„Séance on a Wet Afternoon” (1964)

Zaboravljeni dragulj reditelja Brajana Forbsa, poznatog po „The Stepford Wives“. Film prati mentalno nestabilnu medijumku (Kim Stenli) koja nagovara muža (Ričard Atenboro) da kidnapuju devojčicu, kako bi, navodno, pokazala svoje „moći“ i stekla slavu.

Inteligentan i mračan portret tuge i ambicije, s izvanrednim glumačkim ostvarenjima. Ovaj triler podseća da najveći užasi često proizlaze iz ljudske slabosti, a ne iz natprirodnog.

Izvor: Top FM, THE WRAP
Foto: Youtube printscreen

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.