Facebook će ukinuti ciljane oglase vezane uz neke osetljive kategorije

Personalizovani oglasi, prikazani upravo onim ljudima za koje algoritmi zaključe da bi mogli da budu najisplativiji, Facebook-u su do sada zaradili milijarde. Prateći navike i preferencije korisnika njihovi sistemi mogu toliko precizno da naciljaju osobu sa prilagođenim oglasom, da su mnogi korisnici već počeli da sumnjaju da ih Facebook „prisluškuje“. Istina je da im prati svaki pokret i poznaje ih gotovo pa bolje od njih samih, i stoga im može prikazati pravi oglas u pravom trenutku, u zavisnosti o njihovom raspoloženju, trenutnim potrebama i slično.

Ova praksa vrlo je efikasna i isplativa, kako Facebook-u tako i oglašivačima. Međutim, kao i uvek u životu, uvek se pojave oni koji dostupne tehnologije iskorišćavaju. Facebook je to primetio i doneo, kako su u saopštenju napisali, „tešku, ali uravnoteženu odluku“. Od 19. januara sledeće godine, naime, više neće dozvoljavati oglašivačima da svoje oglase usmeravaju prema ciljnim grupama prema nizu osetljivih kriterijuma.

Detaljno ciljanje oglašavanja više neće nuditi opcije prilagođavanja ciljnih skupina prema zdravstvenim kriterijumima, seksualnoj orijentaciji, religijskim uverenjima, političkim stavovima i raznim društvenim pitanjima.

Drugim rečima, u slučaju da „lajkujete“, na primer, neku od političkih stranaka ili verskih organizacija, grupe potpore bolesnima od kakve bolesti, ili stranice vezane uz LGBT osobe – ubuduće ne biste smeli više u svojem feedu da vidite oglase koji su tamo dospeli zbog tih preferencija.

U Facebook-u ističu da su svesni kako će ova odluka negativno uticati na neke organizacije i kompanije, kao i na one koji su oglase na ovoj platformi koristili za podsticanje promena u društvu. Ipak, Facebook je zaključio da personalizacija oglasa po ovim kriterijumima više šteti nego što koristi, pa su je odlučili ograničiti.

Osim ovih promena, korisnicima će već sada biti omogućeno detaljnije da kontrolišu kakve oglase im Facebook prikazuje. Tako će u podešavanjima biti moguće odabrati ređe prikazivanje oglasa iz domena politike, roditeljstva, alkohola i kućnih ljubimaca. Početkom sledeće godine na ovaj popis doći će, među ostalima, i oglasi vezani uz mršavljenje i kockanje.

Izvor: itvesti
Foto: Bigstockphoto-alexey_boldin

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *